Prowadzisz witrynę internetową sklepu, ale masz trudności z wypozycjonowaniem jej w Internecie? Niezależnie od tego, czy zarządzasz blogiem, stroną biznesową czy e-commerce, praktyką, która wesprze Cię w weryfikacji skuteczności podejmowanych działań jest audyt SEO. 

 

Analiza, monitorowanie oraz wdrażanie zmian to jedno, drugie to – kampanie google merchant. Ten niezbędny instrument marketingowy, jakim jest Google Merchant, ułatwi Ci zadanie w prowadzeniu strategii reklamy produktowej. Dlaczego wspominamy o tych dwóch marketingowych zagadnieniach jednocześnie? Sekret tkwi w ich użyteczności względem uplasowania się na szczycie rankingu w wyszukiwarce Google. 

Czas start: audyt SEO

SEO (Search Engine Optimization) to proces polegający na podejmowaniu czynności poprawiających widoczność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania, w celu uzyskania przez nią wysokiej pozycji rankingowej. Audyt jest analizą, która określa, w jakim stopniu strona jest dostosowana do wymogów wyszukiwarek. Jest on z reguły przeprowadzany przez niezależnego eksperta w oparciu o czynniki rankingowe wyszukiwarek. 

Rodzaje

  • manualny – polegający na ręcznej pracy specjalisty,
  • automatyczny – wykorzystujący narzędzia komputerowe,
  • manualno-automatyczny – kompleksowe połączenie obu metod.

 

Warto pamiętać, że audyt manualny jest najbardziej czasochłonny, jednak cechuje go większa szczegółowość oraz opracowanie merytoryczne specjalisty. Audyt komputerowy nie interpretuje opracowanych wyników, stąd może okazać się niewystarczający. Warto więc sięgnąć po obie możliwości, aby uzyskać szerokie spektrum wyników.

Czy go potrzebuję i kiedy po niego sięgnąć?

Kiedy wykonać audyt?

 

  • w trakcie zakładania nowej strony internetowej,
  • w momencie dokonywania znaczących zmian technicznych w witrynie,
  • przed rozpoczęciem zmian UI,
  • po aktualizacjach Google,
  • po zmianie strategii marketingowej,
  • po przejęciu strony od innego właściciela,
  • w celu eliminacji kar Google.

 

Audytu potrzebuje każdy, bez wyjątków. Pomaga on ocenić sytuację strony internetowej w sieci oraz porównać swoją witrynę z konkurencją. Jest on metodą pozwalającą na obiektywną ocenę działań, jednak należy pamiętać, że nie rozwiąże on naszych problemów – jedynie je naświetli. Jeśli zależy Ci na widoczności, klikalności, wysokiej konwersji, to jest to niezbędny element optymalizacji. 

Koszty

Cena wykonania audytu zależy od dwóch elementów: wielkości i stopnia skomplikowania witryny. Inaczej wygląda jego proces dla małych i średnich firm, inaczej dla dużych przedsiębiorstw międzynarodowych. Można jednak ocenić, że statystycznie najlepsze firmy SEO zaczynają ceny od kilku tysięcy wzwyż. 

 

Warto też wiedzieć, że można również wykonać darmowy audyt SEO. Trudno jednak ocenić poziom oraz wiarygodność takich działań, ponieważ z uwagi na swoją szablonowość są one bardzo ograniczone. 

 

Kampanie Google Merchant – podstawowe informacje 

Kampanie google merchant wykorzystują rozbudowane narzędzie, które spełnia swoją promocyjną rolę w ramach reklamy produktowej. Za jej pośrednictwem trafisz do swojego targetu. Właściwie, na podstawie przeglądu witryny internetowej przez użytkownika oraz wyników wyszukiwania – system będzie wiedział, jakie elementy oferty interesują potencjalnego klienta. 

Kampanie google merchant rozpoczynają się od założenia standardowego konta Google. Twoim zadaniem będzie podanie wszelkich informacji o firmie – zarówno do informacji użytkowników, jak i osobom odpowiedzialnym za moderację narzędzia. Do zbioru tych elementów należą: 

  • szczegółowe dane na temat przedsiębiorstwa (nazwa, NIP oraz adres prowadzonej działalności); 
  • informacje o domenie witryny internetowej; 
  • lokalizacja prowadzonej działalności (uwzględnienie miejsca wyświetlania przekazów reklamowych). 

Koniecznością jest również określenie szczegółowych informacji o produktach (tj. pliku produktowego) i to w zasadzie…wszystko. Czekasz jedynie na akceptację produktów, zweryfikowany przez zespół Google. Jeżeli wszystko zakończy się pomyślną decyzją, Google Merchant będzie kierował wszystkie wiadomości wraz z wizerunku produktu do kolejnych narzędzi, jakimi są Google Ads oraz Google Shopping. 

 

Warto wiedzieć, że…

Owszem, audyt SEO daje pogląd na to, czego brakuje Twojej witrynie internetowej, jednak musisz pamiętać, że jedynie spójność działania, wytrwałość i cierpliwość będą drogą do osiągnięcia murowanego sukcesu. Podejmij marketingowe ryzyko, skorzystaj z potencjału, oferowanego przez kampanie google merchant.